Σε πολλές ομάδες τοπικών κατηγοριών σε ορισμένους νομούς της χώρας επικρατεί μια κατάσταση, σε ότι αφορά την υποχρέωση πρόσληψης διπλωματούχου ή πιστοποιημένου προπονητή Ποδοσφαίρου, που σίγουρα δε βοηθά το Ελληνικό ποδόσφαιρο. 
Έτσι, πολλές ομάδες βαφτίζουν προπονητές διάφορους, με γνώμονα ότι έχουν αγωνιστεί στο παρελθόν ως ποδοσφαιριστές σε κάποια ομάδα, κάτι που επεκτείνεται και στο αναπτυξιακό ποδόσφαιρο χωρίς κανένα απολύτως έλεγχο. 
 Στην τόσο ευαίσθητη κοινωνικά και αθλητικά ηλικία, τα παιδιά μας κατευθύνονται από τον οποιονδήποτε, κινδυνεύοντας από προβλήματα που θα προκύψουν από τη μη σωστή προπόνηση, τόσο στον αγωνιστικό όσο και τον παιδαγωγικό-κοινωνικό-αναπτυξιακό τομέα. Αν το συγκρίνεις, είναι σαν να στέλνεις το παιδί σου να μάθει Αγγλικά σε ένα φροντιστήριο χωρίς άδεια και πτυχιούχους καθηγητές και να έχεις την απαίτηση, όχι μόνο να μάθει τέλεια αγγλικά, αλλά και να πάρει κρατικό πτυχίο και πιστοποιητικό γλωσσομάθειας.

Γιατί να μην εμπιστευόμαστε την κοινωνική ένταξη, την σωματική βελτίωση, την διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας αλλά και την ανάπτυξη του Ελληνικού ποδοσφαίρου σε προπονητές εξουσιοδοτημένους και γνώστες της σωστής και ολοκληρωμένης προπονητικής διαδικασίας.Φυσικά και ένα πτυχίο από μόνο του δεν αρκεί και υπάρχουν και μέσα στον κλάδο των προπονητών, όπως και σε κάθε κλάδο μη ικανοί. 

Ωστόσο, κατέχουν σίγουρα τα βασικά στοιχεία: 

- ένα τίτλο που πιστοποιεί κάποιες γνώσεις.
- εμπειρία από την ενασχόληση τους.
- γραμματικές γνώσεις. 
- λευκό ποινικό μητρώο.

 Φυσικά, οι πτυχιούχοι(Καθηγητές Φυσικής Αγωγής) και διπλωματούχοι Προπονητές της Ε.Π.Ο, είναι πρώτα απ’ όλα παιδαγωγοί, έχουν γενικότερη μόρφωση, έχουν σίγουρα τις γνώσεις και πιθανότατα τον τρόπο να τις μεταδώσουν. 
Οι προπονητές των σχολών της ΕΠΟ, προσθέτοντας στις εμπειρίες τους την γνώση από την πλούσια διδαχτική ύλη και την Πιστοποίηση που τους προσφέρει, όσο αφορά στην σωστή και δομημένη προπόνηση, την οργάνωση και τα περιεχόμενα των προπονητικών μονάδων, την περιοδικότητα και τους προπονητικούς κύκλους, έχουν τα εφόδια εκείνα που είναι απαραίτητα και ικανά, για να βοηθήσουν και να διδάξουν. Και οι δύο παραπάνω κατηγορίες προπονητών είναι εξίσου χρήσιμες και απαραίτητες. 
Αν μάλιστα συνεργάζονται τότε είναι η ιδανική κατάσταση καθώς ο ένας συμπληρώνει τον άλλο. Φυσικά, η προπονητική συνεχώς εξελίσσεται και βελτιώνεται, οπότε είναι αυτονόητη η υποχρέωση των προαναφερομένων να παρακολουθούν και να λαμβάνουν γνώση των εξελίξεων. 
 Τα παραπάνω είναι αποκλειστικά θέμα μιας καλύτερης οργάνωσης, τόσο των τοπικών ερασιτεχνικών ομάδων όσο και των ακαδημιών αλλά φυσικά και καλύτερης εποπτείας, ελέγχου και κατεύθυνσης από μέρους της πολιτείας. Τα μέτρα που θα έπρεπε να πάρει κατά η ΕΠΟ είναι:
 1. Υποχρεωτική χρησιμοποίηση διπλωματούχου προπονητή σε όλες τις τοπικές κατηγορίες, σε σχέση με την κατεύθυνση των οδηγιών της UEFA στη διαβάθμιση των διπλωμάτων-γνώσεων. Η δικαιολογία πως οι πτυχιούχοι προπονητές κοστίζουν περισσότερο κρίνεται εντελώς αβάσιμη, καθώς είναι γνωστό σε όλους όσους ασχολούνται με το ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο, πως οι ίδιες ομάδες που δεν έχουν διπλωματούχο προπονητή, ξοδεύουν πολλαπλάσια σε μεταγραφές για την ενίσχυσή τους!. 
 2. Τα σωματεία θα πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν κοντόφθαλμα, να δουν την ουσία και με το βλέμμα στο μέλλον, να προσλάβουν προπονητές με γνώση και όρεξη να δουλέψουν και να προσφέρουν. Να οργανώσουν καλύτερα τα παιδικά τους τμήματα, στελεχώνοντας τα με τους κατάλληλους προπονητές (στο νομό μας οι ποδοσφαιρικές ακαδημίες, τουλάχιστον οι πλειονότητα αυτών, τα τελευταία 2-3 χρόνια άρχισαν να λειτουργούν ΥΠΕΥΘΥΝΑ απασχολώντας σε μεγάλο βαθμό Διπλωματούχους και Πιστοποιημένους Προπονητές Ποδοσφαίρου). 
 3. Ο σκοπός της ύπαρξής τους είναι να προάγουν τον ερασιτεχνικό αθλητισμό, σε ένα χώρο οργανωμένο που θα προσφέρει ασφάλεια, υγεία και ικανοποίηση στους αθλούμενους, προωθώντας την ομαδικότητα, τη συνεργασία, την άμιλλα, την κοινωνικοποίηση, τις διαπροσωπικές σχέσεις. 
 4. Οι ποδοσφαιρικές ακαδημίες με οργάνωση και μεθοδικότητα, μέσω του Δ.Σ. και του τεχνικού τους διευθυντή, να χαράξουν την σωστή πορεία, να κατευθύνουν τους προπονητές στην προπονητική διαδικασία θέτοντας ουσιαστικούς στόχους 
 5. Ο καθένας στο χώρο του, πρέπει να δίνει τον δικό του αγώνα.. Οι προπονητές με τη εκπαιδευτική τους δουλειά να πείσουν τους παράγοντες για την αναγκαιότητα της χρησιμοποίησης πτυχιούχων και εξειδικευμένων προπονητών από σωματεία και ακαδημίες.
Οι γονείς με την απαίτηση να μπορούν να εμπιστευτούν τα παιδιά τους στους κατάλληλους ανθρώπους. οι διοικήσεις με τον σωστό έλεγχο και την αντικειμενική θεώρηση των καταστάσεων να ξεκολλήσουν από τις πρακτικές της οπισθοδρόμησης, τις πρόχειρες λύσεις,ι η πολιτεία και η ομοσπονδία (ΕΠΟ) με το σωστό πλαίσιο κανονισμών και νόμων και πρωτίστως τη πιστή εφαρμογή τους. Στο Νομό Έβρου και μετά τη σύσταση των σχολών προπονητών ποδοσφαίρου ΕΠΟ και του ήδη μεγάλου προπονητών- μελών του Συνδέσμου Έβρου επιβάλλεται η υποχρεωτική απασχόληση διπλωματούχων προπονητών τουλάχιστον στην Ά κατηγορία και στα αναπτυξιακά πρωταθλήματα . 

Εκτιμώ ότι η Διοίκηση της ΕΠΣ Έβρου θα προχωρήσει στο μέτρο αυτό με τις προκηρύξεις των αντιστοιχών πρωταθλημάτων 2019-2020, με στόχο να ανεβεί ουσιαστικά η ποιότητα και το επίπεδο του ποδοσφαίρου μας

Παπαπαντελης Νικήτας 
Γενικός Γραμματέας Συνδέσμου Προπονητών Έβρου 
Nikitpapa@yahoo.gr - https://blogs.sch.gr/nikitpapa/ 

 *Η αναδημοσίευση περιεχομένου του tvthrakiotis επιτρέπεται με μοναδική προϋπόθεση την αναφορά της πηγής. Ευχαριστούμε!